סודות על יחסי ציבור, או: כיצד ניתן לשפר את יחסי הציבור של הבנקים?

אם גם אתם הסתובבתם בתל אביב בתחילת השבוע האחרון, בטח נתקלתם בפוסטרים הבאים, שכיסו את קירות כל הבנקים והרחוב:


בנקים. נושא טעון ביותר שבקלות רבה מביך אנשים וגורם להם לתחושות לא טובות.
פעמים רבות אנשים מרגישים שאנשי הבנקים באים לקחת מהם משהו, להסתיר מהם משהו. ישנם  הרבה מרכיבים שאינם מובנים בניהול מול הבנקים ומילים מקצועיות רבות שאינן מובנות לציבור הלקוחות. כל אלה יוצרים חוסר הבנה במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב, אנטגוניזם התמרמרות, ניכור ויחסים שפוגעים בתדמית הבנקים.
 
התנהלות הבנק נתפסת כמשהו מופשט. מעין טריטוריה אפורה שגובה עמלות מיותרות, מדברת על מדדים, אג”חים, ריביות קבועות ומשתנות ושאר מילים ומושגים בלתי מובנים.

איך לעשות לבנקים יחסי ציבור טובים?

1. חשוב מאד לבנקים להביא לתודעה הציבורית את מעשיהם בשקיפות מלאה. הם צריכים להימנע מהסתתרות ומסתורין כיון שאלו הם תמריצים מפחיתי אמון בדוקים.

2. הבנקים צריכים לבנות קשר רחב וברור עם הלקוחות. עליהם להיות מובנים, לא לטאטא את נושאי הכסף אלה להציגם שוב ושב בפשטות ובשפה ברורה.

3. הבנקים צריכים להעלות את הממשות וההסכמה עם הציבור. ניתן לעשות זאת באמצעות פעולות הסברה פשוטות.

4. הבנקים צריכים להראות את תמיכתם האמיתית בחינוך, בתרבות באמנות. בלי בנקים התומכים בתרבות ובאומנות לא יקום עם, בלי עידוד החינוך לא יהיה מחר צלול. לבנקים יש תפקיד משמעותי בעיצוב פני החברה.

5. עליהם להיות מובילי דרך של ערכים אנושיים, תרבותיים וכלכליים.

על ידי פעולות של יחסי צבור הנובעות מאסטרטגיה של הסברה, שיתוף, שקיפות יוכלו הבנקים לחזק את תדמיתם בקרב הציבור. הציבור נזקק לשרותם של הבנקים אז למה לא לבנות יחסים אחרים ונעימים יותר בין הצדדים?

האמור לעיל תקף, על אחת כמה וכמה בעידן של משבר כלכלי, כאשר יש דיווחים על הפסדים מפליגים בקרב הבנקים. כעת עליהם לבנות ולשמר יחסי אמון בינם להבין הציבור. יחסי גומלין הדדיים, יעזרו לבנקים לעבור את המשבר, הלקוחות יפגינו אמון ויישארו.

 שלכם,

יעל לוטן,
בעלים לוטן תדמיות.

03-5667474

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר