עיבוד חדשני ומרתק למסורת עתיקת ימים של תשמישי קדושה


חברת ‘אחים עיני’, במסגרת שיתוף פעולה עם מכללת שנקר תעביר לסטודנטים ידע רחב שעבר מדור לדור במטרה להחיות את המלאכה היהודית ההולכת ונעלמת

shenkar

אריגת שטיחים נחשבה פעם כעבודת אמנות בה הושקעה מחשבה, יצירתיות, זמן ודייקנות רבה. שטיחים נתנו כמתנות חתונה לכלה, הוטבעו בהם מוטיבים יהודיים על מנת להשפיע על התת מודע ובכך לשמר את המסורת היהודית בגולה. עם חלוף השנים, וצבירת תאוצה של התעשייה, מלאכת עבודת יד הולכת ונעלמת ועימה השיטות הייחודיות שפותחו במשך מאות שנים.

כעת, בזכות שיתוף פעולה בין חברת האחים עיני – המומחים בשחזור ושימור שטיחים ומכללת שנקר, מחזירים עטרה ליושנה. שיתוף הפעולה בין שני הגופים נועד להחיות את המלאכה היהודית וללמד את הדור הצעיר, להכיר ולהבין באופן מעמיק כל חוט, צבע וחומר אתו עובדים.

 במסגרת שיתוף הפעולה, שנרקם לאחרונה בין חברת אחים עיני לשנקר, יועבר קורס במחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, מתוך מטרה להעביר לסטודנטים ידע ייחודי בשחזור שטיחים, רקמות וצביעת חוטים בחומרים טבעיים אשר נצבר בחברת ‘אחים עיני’ במשך שלוש דורות. במהלך הקורס הסטודנטים יפיקו מגוון טקסטילים טקסיים ייחודיים בהתייחסות לאופי תרבותי רב-גוני של יהדות עכשווית ומוטיבים יהודיים מסורתיים. התוצרים של הקורס יוצגו בתערוכה נודדת.

מנכ”ל חברת ‘אחים עיני’, ארז עיני: “אני מברך על שיתוף פעולה זה ומאמין שהוא יניב תוצרים ייחודיים ויתרום רבות לסטודנטים על ידי הרחבת האופקים בתחום השיחזור והבנת החומר על ידי התנסות פרקטית. חברת אחים עיני נוסדה על ידי אבי, מנשה עיני, לפני 63 שנים. אני והאחים שלי גדלנו לתוך העסק, ולמדנו ממנו את כל הסודות, הידע, המסירות ואהבה אדירה למקצוע הייחודי, שמשמש אותנו עד היום: מאילו חומרים לרקוח צבעים, צביעת בדים, באילו חוטים להשתמש ועוד. החזון שלנו הינו לחנך את הדורות הבאים להעריך את האריגה והשטיחים, יופיים, עיצובם ושעולם שלם נפרש מאחורי כל חוט”.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר