?תרבות החיזור בישראל – למי אתה קורא מובנת מאליה

מאת: חניתה צרפתי, מנחה נשים וקבוצות באמצעות חכמת הלב, תבונת התת מודע ו-NLP

-
בנסיון להתבונן בתרבות החיזור בארץ, על הרגלי החיזור ועל הדינמיקות הזוגיות השונות, הגעתי לשאול, מדוע הודעות החיזור של ההתחלה נעלמות כל כך מהר? איפה תשומת הלב הנדיבה? האם חתונה, הולדת ילדים וכניסה לשגרה מנוגדים לחיזור ורומנטיקה? זהו זה?

שגרת נישואים – האם זה דבר מפחיד? האם זה מתאים לכל אחד ולכל אחת?
מי לא רוצה שבן זוגה יחזר אחריה כמו בהתחלה? שלא יקבל אותה כמובנת מאליה?
יוצא מהבית בלי לתת נשיקה, חוזר, מעיף מבט ומשחק עם הבנות – הלו? איפה אני?
האם ככה זה יהיה מעכשיו? איפה הריגוש וההתלהבות? קשה להשלים עם הדברים.

מי לא תפסה את עצמה פעם נראית ומרגישה כמו הבחורה שזועקת, מתוסכלת, ולא בדיוק מקבלת את מה שהיא רוצה. מה יכול לעזור לך להרגיש יותר כמו שאת רוצה ופחות כמו שהתגלגלת להרגיש, זאת שאלה שחשוב ביותר לשאול. בן זוגך משקף לך במראה הכי אמתית את מה שקיים כבר בתוכך, כמה שהוא מעורר התנגדות לפעמים ואף פעם לא משקר – הוא כמו הראי שעל הקיר – תמיד משקף את האמת שקיימת בפנים.

“ראי ראי שעל הקיר – מי מקבלת את מה שיש לה בחייה כמובן מאליו בזמן האחרון?”
כל השינויים הכי גדולים שאת רוצה שיקרו בחייך יכולים להתרחש מהר יותר כשאת נמצאת בתדר של אהבה, במצב של מודעות עם רצון וכוח לשיפור המצב.
איך תתחברי אליו? קודם כל שימי לב למה הם הדברים שאת מזניחה ולא מעריכה בחייך, לדברים ששאפת אליהם בעבר וקבלת, האם הם מובנים מאליהם היום?

המיקוד בהערכה עוזר לך לכוון את חייך ממקום של יש ושפע אל עבר השינוי. למעשה, ככל שתעריכי את המצב העכשווי שלך יותר – יהיה לך קל לנוע אל עבר אותו שינוי נחשק, כי כך פחות תתנגדי למה שקיים ופחות תתמקדי במה שלא טוב לך.

אנחנו כבר יודעות שמה שאת מתמקדת בו צומח, אז אל תשכחי שככל שאת מתנגדת למצב הקיים, לא מרוצה ממנו וממוקדת בדברים שאין  לך וחסרים – את מעצימה אותו. ועכשיו לתרגיל! התבונני פנימה בכנות ואומץ ותשאלי את עצמך – מה בחייך קיבלת כמובן מאליו בזמן האחרון?

את קורת הגג שלך? המקצוע? הבריאות? את זה שאת נושמת? אולי את החופש? את היכולת ללכת? את זה שאת בזוגיות? את הילדים שלך? מתי ואיפה הפסקת להתרגש בחייך מהיכולות ומהעוצמות שלך, למה את מטילה ספק ביכולת שלך ליצור מציאות שיש בה אהבה והרמוניה?

אם נחזור לסיפור הזוגיות שמכיל המון גוונים, צבעים ועוצמות שונות של אהבה, אז בכל תקופה מסוימת יש לנו יכולת לעלות מדרגה עם הזוגיות – כפלטפורמה מעולה לעבודת התפתחות והעצמה – אישיים וזוגיים. בכל פעם שבן הזוג מתעלם ממך, מקבל אותך כמובנת מאליה, מעלה ספק לגבייך, מתעניין בנשים אחרות או עושה דברים אחרים שגורמים לך להרגיש לא בנוח – הוא רק מפעיל תבנית שכבר קיימת בתוכך.  

השאלה היא במה את בוחרת, האם את מגיבה מאותו מקום פגוע ונעלבת או שאת מזהה את ההזדמנות החשובה ליצור ולהביא שינוי – להצליח לשלוף מתוכך את חלק מהאחיזות הישנות שעוצרות וחוסמות אותך – את התבניות שלא מאפשרות לך להרגיש אהובה. אתם לא אשמים, אם נשתמש במשל, ייתכן ועשיתם הסכם נשמות לפני תקופת החיים הזו ובו בקשתם לעבור שיעורים מסוימים יחד. המטרה היא לעבור את השיעורים בהצלחה, ללמוד ולצמוח בזכותם, לאהוב – וזה אפשרי בעזרת ההתכוונות הנכונה, נקרא לה “בתוך תדר האהבה” .

אחד השינויים הגדולים ביותר שמאפיינים את תקופה ותרבות זו, הוא המעבר מתודעת השכל לתודעת הלב והחיבור אל תדר האהבה. כאשר את נמצאת בתוכו, יהיה לך קל וטבעי לקבל את מה שאת רוצה וליצור את המציאות בקווי המתאר הנכונים לך – לדמיין, להתכוונן, ליצור ולהגיע למצב בו את מרגישה שאת לא שומרת בפנים את הרצונות והאמת שלך – את חיה אותן.

התחילי להעריך את הדברים הקיימים כיום בחייך ועשי זאת בכנות צנועה. הרגישי את פעימות ליבך, סמכי על אותותיהן ותהיי קשובה. חייכי אל ליבו של בן זוגך ואל ליבך בחזרה, האם את שמה לב שהם מחייכים אלייך?
התמקדי במה שהיית רוצה שיקרה, חשבי על דרכים שיסייעו לך בהבאת השינוי – ואל תתפשרי כשזה לעשות יגיע. דמייני בעיני רוחך מצב בו את מרגישה בטוחה, אהובה, מרוגשת ומחויכת מזוגיות ומהשינויים. התרגשי מהסימנים הקטנים שיתגלו אלייך בזמן בו תרגישי את תדר האהבה – לעצמך, למציאות ולבן זוגך.

מקווה שהרגשת את תדר האהבה שלי בעודי כותבת לך שורות אלו ומאחלת שנעריך כל נשימה, חיבוק ונשיקה, נעריך, נחייך ולא נשכח לחוש תודה.

כתבתי מדריך אודות איך לשפר את הזוגיות בה את נמצאת ואשמח לפניות בכל עניין,
חניתה צרפתי, מלמדת נשים להיות “נשואות ומאושרות”.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר