?יכול להיות שהוא בוגד בי

מאת: חניתה צרפתי, מנחה נשים וקבוצות באמצעות חכמת הלב, תבונת התת מודע ו-NLP
דימוי באדיבות: JD Hancock

בחודשים האחרונים נפגשתי בסטודיו עם נשים רבות, חלקן רוצות ליצור זוגיות וחלקן נמצאות במשברי זוגיות מתמשכים. בתהליכים אלה ישנה חשיבות מאוד גבוהה לשינוי אמונות ותבניות פנימיות. בחלק גדול מהמקרים עולות אמונות נוקשות בנוגע לזוגיות  אשר לא מאפשרות ליצור זוגיות אמתית, טובה ומספקת. האמונה כי “כל הגברים בוגדים” רווחת אצל נשים רבות, במאמרי אשתף אתכם בסיפור על גיבורת העל שלי מהחצי שנה האחרונה, אקרא לה זהבית לצורך הסיפור ואסביר מדוע היא גיבורה מבחינתי. זהבית בת 38 ואמא לילד בן שנה, נישואיה כללו משברים רגילים וחילוקי דעות שגרתיים, ואפשר לומר שרוב חייה הזוגיים היו נינוחים ושקטים.

אחרי תקופה ארוכה שבה זהבית עבדה כשכירה היא החליטה לצאת לעצמאות עם מקצוע שאותו למדה בשנים האחרונות. למרות הפחד לאבד את משכורתה הקבועה, החליטה זהבית ללכת אחרי הלב ולפתוח עסק משלה. כשפתחה את העסק הייתה מלאה מוטיבציה אשר אט אט החלה לרדת בעקבות התחרות שפגשה. לדבריה, הייתה עסוקה כל הזמן במחשבותיה, איך תצליח? הרי השוק רווי בעסקים דומים ואף טובים משלה, איך תוכל לעמוד בקצב מתחריה? הרי יש לה רק לקוח אחד… לא קשה לראות כיצד מחשבות אלה לא הטיבו עמה ואף פגעו במאמציה העסקיים. בדרך זו הצטברו להן מחשבות רבות וגררו רגשות שהתמקדו בעיקר בכמה האחרים טובים והיא לא. מצב רוחה ירד והיא הרגישה שהיא נטולת הכוחות הדרושים לקידום העסק.

דימוי חניתהבאותה תקופה, במקביל, זהבית שמה לב שבעלה, שבד”כ נוהג לפרגן ולתמוך, גם הוא העלה ספקות לגבי הצעד שעשתה ובנוסף הרגישה שהוא הופך להיות קר ומתרחק ממנה. האנטנות של זהבית הזדקפו ועלתה השאלה, מה כן מעסיק אותו? זהבית שמה לב שאצבעותיו לא נחות על מקשי הטלפון וכי הוא עסוק בלכתוב אסמסים ולחייך ברכות אל המכשיר. כשאת קוראת את שורות אלו את כבר מניחה נכון שבעלה היה עסוק בלפרטט עם מישהי אחרת.

למחרת בבוקר, אחרי לילה נטול שינה, פתחה זהבית את הנושא עם בעלה וזה הכחיש כל קשר עם מישהי אחרת. האינטואיציה הנשית אמרה לה אחרת, אך לא היו לה כוחות להתמודד מולו. באותו היום זהבית התקשרה אליי והגיעה לפגישה, מדהים היה לראות את הקשר הישיר שהיה בין מה שקרה לה בתחום העסקי לבין מה שקרה לה בזוגיות – זהבית, שהשוותה את עצמה או יותר נכון הורידה מערך עצמה בהשוואה שעשתה לאחרות שכבר מצליחות בתחום, נכנסה לתדר שלא אפשר לה להרגיש טוב עם מי שהיא, היא כל הזמן הייתה עסוקה ב“אני לא מספיק טובה, אני לא מספיק שווה  ו“הן יותר טובות ממני” – מהרגע שהפכה לעצמאית, במקום להתעסק במה שיש לה לתת לאנשים שרוצים את שירותיה. היא התעסקה במה אחרים טובים ממנה ומה אחרים מצליחים לעשות טוב יותר וזה גיבש תדר בתוכה שאומר “אני לא מספיק טובה ויש יותר טובות ממני”.

מי שכבר מכירה את הנחת הבסיס שלי, שאומרת שבני הזוג שלנו בחיים הם שליחים והם רק באים להדהד ולשקף את מה שקיים בתוכנו, יודעת שבעלה של זהבית לא צריך להיות מתקשר או קורא מחשבות, הוא פשוט הגיב לתדר שהיא החזיקה באותה התקופה “אני לא מספיק טובה, יש יותר טובות ממני” ופעל לפי זה, הלך למצוא מישהי טובה. זהבית הגיעה כשבר כלי, עם תחושה כבדה שבעלה בוגד בה ועם עסק שלא מצליח להתרומם, וכל אחת מכן שקוראת שורות אלו, יודעת בדיוק איך כל זה יכול להרגיש – פחד, כאב, חשש מהעתיד לבוא. אז למה הכתרתי את זהבית לגיבורה ?השינוי שהיא עשתה היה מדהים, היא הבינה מהר מאוד את הקשר, ועשתה הכל כדי לשנות את המצב, התמידה בכל התרגילים שנתתי לה במפגשים בינינו והסכימה לשחרר אחיזות ישנות. מפגישה לפגישה היא קרנה, העסק שלה פרח והזוגיות שלה התחזקה. חשוב לי להגיד, אני לא זוקפת לזכותי את השינוי שעשתה, את הכלים לשינוי אני מעניקה לכל מי שמגיעה אליי ויש כאלו שלוקח להן יותר זמן ויש שפחות, אבל אצל כל מי שמוכנה לצמיחה רואים את השינוי.

מה שהקסים אותי אצל זהבית היה הקצב שבו קרו השינויים בחייה. מטרת התהליך שלה היתה להעלות את ערכה העצמי מאותה נקודה שיצאה לעצמאות. בדרך לשם נשלפו אמונות, קודים ותבניות ישנות, והוטמעו חדשות שתמכו וקידמו את התהליך של להרגיש טוב עם מי שאנחנו. ומה קרה עם הבעל אתן בטח שואלות, אחרי המפגש הראשון שלנו זהבית ישבה עם בעלה לשיחה בערב והוא הודה שפלרטט עם אישה אחרת, גם הוא לא ידע איך זה נגרר לזה אבל לדבריו ”הרגשתי שתשומת הלב שלי הולכת לנשים אחרות בקלות”.

אם יש משהו שאני רוצה שתקחי איתך מהמאמר הזה, הוא שאמונה היא לא אמת, היא רק מחשבה שחשבנו שוב ושוב ושוב בעקבות רעיון שנחשפנו אליו או חוויה שחווינו. דעי, כל אמונה ניתן לשנות ולהביא לשינוי שהיית רוצה שיקרה בחייך! בתור התחלה תוכלי לבדוק עם עצמך, איפה את אומרת לעצמך שאת לא מספיק יפה, מושכת או חכמה? התקשורת הפנימית שלך היא זו הקובעת את התדר שתקבלי מבחוץ, חוסר האהבה העצמית הוא זה שרוטט החוצה. בדקי עוד היום איך תוכלי להעלות את הערך העצמי שלך, להעריך את מה שכן הצלחת להשיג עד היום והעיקר –  להתחיל ליצור את החדש. ברגע שאת משנה את מה שקיים בתוכך, מעצימה את עצמך ומתחברת לאהבה ולהערכה עצמית, תקבלי מהסביבה המון שיקופים של אהבה.

כדי לקבל כלים עוצמתים שיעזרו לך לשפר את הזוגיות שלך, לחצי כאן למדריך שכתבתי.
אישה יקרה, אני מאחלת לך שתעריכי את עצמך ואת חייך כמה שיותר וכמובן – זוגיות שמחה ושלמה,
חניתה צרפתי.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר