למה עסקים עוברים היום לשיווק אלקטרוני ומה צופן העתיד בתחום?

למה עסקים עוברים היום לשיווק אלקטרוני ומה צופן העתיד בתחום?

מאת אסף שטרן מנכ”ל קומסטאר – שלח מסר

המבוגרים נוהגים להתלונן על הצעירים כי הם “כל היום עם הפלאפון” “כל היום במחשב” –
והם צודקים! רובנו אכן בחלק משמעותי מהיום צמודים לאינטרנט או לנייד ולא מסוגלים להתנתק.

ישנה תחושה כי להיות בלי אינטרנט זה כמעט כמו להיות בלי חמצן.

עם הזמן, נוצר מצב שישנן פעולות רבות שללא האינטרנט, הן בלתי אפשריות, כמו קביעת תורים, רכישת מוצרים מסוימים, השוואת מחירים, חיפוש מידע ועוד.
אם בעבר אנשים רבים היו מתעדכנים בחדשות דרך העיתון, כיום העיתון של אתמול נחשב כבר ישן ולא רלוונטי לעומת האינטרנט שבו בכל רגע מתרחשים אירועים חדשים.

רוב החברות כבר הבינו כי האינטרנט הינו מדיום בעל חשיבות רבה בחיי הצרכנים ולכן משתמשים בו ככלי שיווקי. הסיבה העיקרית היא, שלשיווק באמצעות האינטרנט יש יתרונות בולטים על פני שיווק מסורתי, כמו לדוגמה:  טלוויזיה, שלטי חוצות, פרסום בעיתונות וכדומה.

productive-business-man-227x300


ציינו חלק מיתרונותיו של השיווק באינטרנט:

  • פילוח ומיקוד קהל היעד – באמצעות שיווק דיגיטלי ניתן לדעת באופן מדויק את כמות הצפיות בדף, כמות ההקלקות, וכמות הלידים שהגיעו ישירות מהקמפיין. זאת בניגוד לקמפיין במדיה מסורתית, כמו רדיו או עיתון שבהן קשה יותר לנתח נתונים אלו בצורה מדוייקת.
  • בשיווק באינטרנט, לעיתים, כאשר יש קמפיין מוצלח (למשל סטטוס בפייסבוק או סרטון ביוטיוב) יש סיכוי שיהפוך לויראלי ולהיות מופץ באופן אוטומטי ע”י הגולשים, ובכך להיחשף לכמות עצומה של גולשים ללא צורך בהוצאה כספית נוספת.
  • עלות נמוכה – בשיווק באינטרנט, לעיתים ניתן להפיק קמפיין בהשתתפות אלפי אנשים כמעט ללא עלות. דוגמא לכך ניתן לראות במאמר של ענבר בזק מ”דה מרקר”. במאמר היא נותנת דוגמא לשיווק מוצלח לבני נוער שנעשה באמצעות אפליקציית “וואטסאפ”. זו דוגמא לקמפיין כמעט ללא עלויות, ויחד עם זאת אפקטיבי במידה רבה יותר מפרסומת סטטית שמוצבת בעיתון, אשר לא ניתן לדעת את תוצאותיו.

אם כך ברור לכולם ששיווק דיגטלי זה הדבר הנכון ביותר כיום, זה אמצעי השיווק היעיל, המוצלח, הזול והכי מתקדם לשיווק העסק.

השאלה מה צופן לנו העתיד בתחום השיווק באינטרנט, לאיזה כיוון התחום הזה מתפתח, מה עוד יכול להתחדש ומה המגמות לעתיד?

כמובן שלא ניתן לדעת בוודאות מה צופן העתיד, אך אפשר לשער מתוך ניסיון המומחים.

לכן, שאלנו כמה מומחים בתחום מה לדעתם העתיד בתחום, באילו קטגוריות ובאלו דרכים השיווק הדיגיטלי יתמקד:

אלעד הדר
אלעד הדר

אלעד הדר – מנכ”ל ובעלים של חברת ‘Success’ 

לדברי אלעד התקשורת בעתיד תהפוך להיות פרסונאלית בגלל ריבוי התקשורות שאנשים מקבלים, מסרונים, מייל, וואטסאפ, פייסבוק וכדומה, החוכמה תהיה התאמה לתקשורת הרלוונטית ללקוח, בזמן שהוא רוצה לקבל אותה עם התוכן הרלוונטי שלו ואפילו יציעו מוצרים שהם הצעות עתידיות לפי נתוני התנהגות של הלקוח לדוגמא –  אם לקוח נוהג ללכת לחדר כושר, יציעו לו בגדי ספורט.

הצעות בסגנון מסרון כללי או מייל כללי לחברי מועדון יעלמו מהעולם והתוכן יושפע מרשתות חברתיות והשפעה חברתית, לדוגמא –  מה החברים של אותו אדם אוהבים לקבל או לקנות.

המסקנה הגורפת מצד כל המומחים היא כי עתיד השיווק מתקדם לכיוון של שיווק בצורה אישית וממוקדת. ולכן עסק שמנהל מידע קבוע ומדויק על הלקוחות ויוצר איתם קשר באופן רציף, מצליח להציע להם הצעות רלוונטיות ובכך להגדיל את רשימת התפוצה שלו.

באמצעות מערכת דיוור ניתן לנהל את רשימות התפוצה בצורה יעילה, לשלוח מיילים לקבוצות פילוח מדוייקות ולמדוד תוצאות. התוצאה תהיה הגדלת המכירות בעסק, הצלחה, התפתחות וגדילה ביחס למתחרים.

אסי צור
אסי צור

אסי צור– בעלים של מכללת שטרודל מכללה למסחר ב- eBay.

כתב את הספר “לעשות כסף באינטרנט”, בעל אתר “אסכולי און ליין” ומנחה מעל עשור בנושא ‘מסחר אלקטרוני’.

“השיווק הדיגיטלי הולך יותר ויותר לנישות ספציפיות מאד”, אומר אסי “לדוגמה, שיווק למטפלים בתחום של יוגה המעוניינים לבנות אתר (כלומר לפלח שוק מאד ספציפי) מכיוון שכיום יש את היכולת להגיע בצורה מדויקת לרזולציות מדויקות,  ניתן להגיע לקהל מאוד ספציפי ולשווק במיוחד עבורו שירותים שמתאימים לו.

מגמה נוספת שכבר קיימת כיום אך תלך ותתרחב הינה דפי נחיתה, בדגש על דפי נחיתה משולבים בפייסבוק. יתכן ושוק דפי הנחיתה יתרחב ליותר מסתם מידע שיווקי על מוצר ספציפי, ויתחילו לתפקד גם כמיני-סייט. ייתכן אף שישמש כתחליף לאתרי אינטרנט שלמים”.

תופעה נוספת שאסי חושב שתתרחב ותגדל ובעתיד אף תשלוט בשוק השיווק באינטרנט, הינה שיווק בשיטה של הרשמה וקבלת מתנות, בונוסים, קופונים, ידע מקצועי או קורס חינמי כלשהו.

מדובר למעשה בעסקה שבה בתמורה להטבות מוסרים הלקוחות את פרטייהם האישיים, ומקבלים תכנים בעלי ערך וכך בעתיד סיכוי גדול שהלקוח אכן יקנה מוצר או שירות וגם ימליץ עליו.

ורד חורי
ורד חורי

ורד חורי אמנית שיווק באינטרנט ומנכ”לית ewise.

ורד אומרת בקצרה כי “לעתיד השיווק באינטרנט בעיניי יש שני פנים של קידמה- טכנולוגית ויצירתית”.

ולאחר מכן מסבירה ומפרטת, “השיווק הופך ונהיה יותר פרסונאלי, הפנייה היא מדויקת: לכל קהל יעד פונים עם מסר שונה, ישנה תועלת מותאמת לכאבים ולחשקים של אותו הקהל.

בנוסף, הטכנולוגיה של אגירת המידע על הרגלי הגלישה של המשתמשים ברשת הולכת ומתקדמת עד כדי האפשרות לבנות קמפיינים לפרופילי גולש/ת מאוד מדוייקים. (אלא אם תהיה התעוררות עולמית ורצון לחזור לפרטיות ואנונימיות ואז באמת יתהפכו כל היוצרות…)”

כבר היום הפרטיות נעלמת וזה רק צפוי להתרחב, כך שבעתיד נוכל באמת לשווק רק למי שהמוצר רלוונטי עבורו ולקבל תוצאות טובות בהרבה.

אז אם כבר יהיו לנו את הכלים הטכנולוגיים לאתר קהלים – היצירתיות תעלה הילוך ומי שיצליח לייצר תוכן איכותי, משולב בתוכן גולשים, שיווק בקריצה או תרומה לקהילה – בסופו של דבר יבלוט על פני היתר ויגרוף גם את ההצלחה העסקית.

בשורה התחתונה- אפיקי השיווק באינטרנט עשויים להשתנות- אבל הגמישים והיצירתיים, יקטפו את הפירות! 

חברת קומסטאר מאגדת מפתחים מוסמכים ומקצועיים ומספקת פתרונות לניהול העסק, כולל בהיבט השיווקי, ובניית פלטפורמת ניהול לאתר שתתאים לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים.

לאתר קומסטאר 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר