מוזיקה יוונית

בלתי מנוצחת

ב-29.8 בשעה 21:00- תופיע ניר בהופעה חיה בביץ’ בר בנמל קיסריה בליין היווני- ותשיר את ‘בלתי מנוצחת’ בפעם הראשונה בהופעה חיה. 

הכניסה חופשית

הילדות בשכונה הירושלמית והתרבות הספרדית עליה גדלה מלווים ומשפיעים גם היום על היצירה של הזמרת אנדלה ניר.

כבר בצעירותה חלמה ניר, בת למשפחה מוסיקלית, לשיר ולסחוף את הקהל במסע דינאמי, אישי ותרבותי אל מחוזות ילדותה.

בגיל 18 הגשימה את חלומה והתגייסה ללהקה הצבאית ‘סדנאי השריון’, ובעקבות השירות עברה לתל אביב והחלה להופיע גם במסגרות פרטיות.

סגנון שירתה של ניר הוא ארץ- ישראלי מחד ומאידך למוסיקה היוונית ישנה השפעה רבה עליה.

הז’אנר של השירה בציבור הם מנת חלקה, השירה החופשית ללא שירונים, הריקודים על וליד השולחנות דיברו אל ליבם של צעירים, מבוגרים, דתיים וחילונים שפקדו את הופעותיה במועדוני היקב ובית היין ביהוד, הופעות שקצרו הצלחה חסרת תקדים. בבית היין אף הכירה ניר את מי שלימים הפך לבעלה ואב בתה.

בהופעותיה היא שרה במגוון רחב של שפות: ספרדית, צרפתית, יוונית, אנגלית ועוד..וכך הדרך אל הופעות מחוץ לגבולות המדינה הייתה קצרה וקלה.

לאחר שנים בבית היין, קיבלה ניר הצעה לעבור עם משפחתי להולנד ולהופיע שם עם להקה לטינית. ניר ובעלה מכרו את בית היין ונסעו עם המשפחה להגשים את חלומה של ניר.

ההצלחה אמנם לא איחרה להגיע אך הגעגועים לבית הכריעו והחלטה התגבשה: חוזרים הביתה.

לאורך השנים הקליטה ניר שלושה אלבומי סולו עם טובי הכותבים בארץ: אסתר שמיר, נתן כהן, יצחק קלפטר, מאיר גולדברג ועוד ובמקביל הופיעה במופעים “שירת עולם”, “לדינו בלקן” והאחרון “ישראלי בניחוח יווני בלקני”, מופע תוסס, סוחף ומלהיב של שירים עבריים, מתורגמים ובשפת המקור, יוונית.

ב28.8 תשיק ניר סינגל חדש שנקרא “בלתי מנוצחת” אשר מבטא את השקפתה על הדרך שעשתה, הלחן היווני והמילים החודרות של רמי לב מבטאות את אהבתה הגדולה למוסיקה.

ניר ממשיכה לסחוף במוסיקה מרגשת ובמילים חודרות ולהיכנס ללבבות המאזינים.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר