אפליקציות צילום

Iphonography: אפליקציות פשוטות שיהפכו את האייפון שלכם למצלמה מקצועית
מאת: רוני וולף, “מיקוקה הפקות”

אין לכם מושג איפה אפסנתם את המצלמה הדיגיטלית שקניתם לפני חמש שנים בדיוטי פרי ומאז אתם מצלמים את הילדים באייפון, אבל כמה מכם באמת יודעים שניתן להפוך את המכשיר הסלולרי שלכם למעבדת קולנוע קטנה במרחק אפליקציה בלבד?

צילום היא אחת האמנויות הנגישות ביותר לבני האדם. אפשר להתחיל בכל גיל שרוצים, לא צריך לדעת תווים ואין צורך לפתח את שרירי הירכיים. בשנים האחרונות הצילום הפך לזמין ויום-יומי יותר מאי פעם, בזכות המצלמות המגיעות עם המכשירים הסלולריים שאנחנו נושאים על גופנו בכל שעה של היום. אותן מצלמות קטנטנות רק הולכות ומשתדרגות ויחד עם השיפור באיכות, צצות להן אינספור אפליקציות שנועדו להפוך את חווית הצילום הסלולרי למקצועית, רצינית ויצירתית יותר.

היום, במקום לעשות קורס פוטושופ או לרכוש עדשה נוספת שעולה יותר מהמצלמה עצמה, אפשר פשוט להוריד אפליקציה. חלק מהאפליקציות נועדו לשימוש בעת הצילום עצמו ומהוות תחליף לאביזרים נלווים שידועים בעלותם הגבוהה, וחלקן נועדו להחליף את תהליך ה”פוסט”, השלב בו עוברים התמונות או קבצי הווידאו ברירה ועריכה.

להכניס חיים ורגשות לתמונות שלכם
בעזרת ארבע אפליקציות, שרובן חינמיות והיקרה שבהן עולה 3 דולרים, הצליחה להפוך התמונה משמאל לתמונה מימין. השינוי שנעשה מאפשר להבליט את המימד הדרמטי שהיה קיים בתמונה מלכתחילה ולהכניס בה עניין. אפליקציית ה”i design” הופכת את התמונה למשטח ציור, ה”Laminar” מאפשרת להוסיף לתמונה פילטרים, טקסטורות ושכבות, ה”superimpose” מאפשרת להציב את התמונה על כל רקע שתבחרו וה- “i colorama” מאפשרת לשנות את הצבע והטונים של התמונה ולהוסיף לה רישומים וסקיצות. 


נוסטלגיה זמינה ומיידית
אפליקציה מוכרת וידידותית יותר למשתמש היא “אינסטגרם”, המאפשרת תוך פחות מדקה לתת לתמונה שלכם מראה רטרו שיקי ומגניב.

ההשראה ללידתה במוחו של קוין סיסטרום, בוגר סטאנפורד עם חיבה לסטארטאפים ולצילום, היא מצלמת ה-  Instamatic שייצרה חברת קודאק אי שם בשנות ה-60. אותה מצלמה הוציאה תמונות פולרויד בעלות יחס רוחב-גובה מרובע בניגוד ליחס הפופולרי והרווח 16:9. 

מצלמת ה”אינסטמטיק” הראשונה שנמכרה בארה”ב


האפליקציה כל כך מצליחה, שמפתחים בכל העולם עובדים על אפליקציות תומכות לצילום האינסטגרמי. אחת מהן היא INSTAFRAME המאפשרת, בין השאר, להוסיף טקסט, ליצור קולאז’ים, ליצור גבולת ולעשות “זום” לתמונות שנלקחו באפליקציית האם.

כדי לאפשר עוד פלטפורמות שיתוף מלבד אלו הוירטואליות, התקיימו בשנה האחרונה ברחבי העולם תערוכות המציגות אך ורק תמונות שצולמו באפליקציה. אחת מהן היא  London 2012 המציגה זוויות שונות של העיר כפי שנלקחו על ידי אשפי צילום סלולרי, בזמן בו התקיימו בעיר המשחקים האולימפיים.

כיום, פחות משלוש שנים מאז השקתה, אינסטגרם היא הפלטפורמה הכי גדולה וחשובה בעולם לצילום סלולרי והיא אף נרכשה לאחרונה על ידי “פייסבוק”, אז לא פלא שנוסף לשפה האנגלית פועל חדש בשם Instagramming.

לא רק לחובבנים
לאחר שנקלע לקשיים כלכליים שמנעו ממנו לסיים את צילומי סרטו הדוקומנטרי “Searching For Sugar Man”,  – סרט שמציג את מאמציהם של שני דרום אפריקאים מקייפטאון לגלות מה עלה בגורלו של המוזיקאי סיקסטורודריגז, גייס הבמאי השוודי מליק בנדג’לול את האייפון שלו ויצא להשלמות. בעזרת אפליקציית מצלמת 8 מ”מ שעולה שני דולר בלבד סיים הבמאי את סרטו ולקח את האוסקר.

והנה הצצה לאפליקציה>>

אולפן קולנוע בכיסך
עוד לא חגגה שנה וכבר נחשבת לאחת האפליקציות החשובות ביותר בתחום הצילום הסלולרי: Cine Pro מאפשרת לכם לצלם בעזרת עשרות פילטרים שונים ולעשות התאמות וכיוונונים שמזכירים מצלמות DSLR, כמו למשל לשנות את האסא (במקור: מידת הרגישות של סרט הצילום לאור) ואת הפוקוס.

הנה וידאו שמציג את האפליקציה:

ופרס שחקנית המשנה הולך ל…
עזבו אתכם מ”קאן” ומ”סאנדנס”, בעולם כבר הבינו את פוטנציאל השיתוף האדיר שיש לצילום הסלולרי ויש כבר מספר פסטיבלים המוקדשים לנושא ומושכים תשומת לב רבה במרחב הוירטואלי.

בשנת 2011, לאחר השקתו של אייפון 4, הוקם The original iphone film fest שעל דגלו מתנוססת הסיסמא “we believe everyone has a story to tell”. זו אמנם סיסמא שגורה ושחוקה אבל היא מקבלת אישור מחודש אם מתייחסים לדמוקרטיה היצירתית שמאפשר הצילום הסלולרי.

והנה הסרטון הזוכה לשנת 2011:

Nancy Lee – Music Video from The Original iPhone Film Fest on Vimeo.

עוד פסטיבל (אינטרנטי) שהוקם מתוך האמונה שברגע שיש כישרון לא צריך הרבה כסף הוא ה- iPhone Film Festival שהוקם על ידי קולנוענים המעידים על עצמם ש”אין להם את המשאבים שיש לאולפני הסרטים כדי ליצור סרטים”. כל מה שצריך, אומרים המארגנים, הוא אינסטינקטים יצירתיים, כשרון ו… אייפון.

לאתר הפסטיבל לחצו כאן>>

 

הגרסה המקוצרת
במקום ארבע שנים במחלקה לעיצוב גראפי בבצלאל או צפייה במליון טוטוריאלז ביו-טיוב, Adobe הוציאו אפליקציה טרייה מהתנור שמאפשרת לכם להיות מעצבים גראפיים לרגע: סוף סוף ניתן לרכוש גרסה סלולרית של התוכנה הידועה והאהובה PHOTOSHOP בעלת השם המבטיח PHOTOSHOP EXPRESS. האפליקציה מאפשרת להוסיף לתמונות שלכם פילטרים, טקסטים, לשלב שתי תמונות יחדיו ועוד. והמחיר? 5 דולרים בלבד.

לאתר האפליקציה לחצו כאן>>

כמו פטריות אחרי הגשם
חשבתם שכבר ראיתם הכל? בקטגורית האפליקציה הכי מיותרת במרחב הוירטואלי זוכה “5 years later”  (“כעבור 5 שנים” בתרגום חופשי). האפליקציה הזו מאפשרת לכם לשלוח תמונות בדואר האקלטרוני לכל איש קשר שתרצו, חמש שנים קדימה. למשל, אם צילמתם את צעדיו הראשונים של תינוק, אתם יכולים כבר עכשיו לפתוח לו חשבון מייל ולדרוש שעוד חמש שנים יישלחו לשם התמונות הללו. הוא כבר יצפה בהן מחדר המחשבים ביום הראשון של כתה א’.

ולקינוח, הנה 100 טוטוריאלז שילמדו אתכם כל טריק יצירתי שניתן לעשות עם מצלמת האייפון>>

לאתר “מיקוקה הפקות” לחצו כאן>>


חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר