תערוכת צילום

תערוכת צילומים מעזבונו של אלפונס הימלרייך
בתערוכה “פוטו סטודיה א. הימלרייך” מוצג מבחר עשיר ומגוון של צילומים מתוך הארכיון של אלפונס הימלרייך 1904-1993. הצילומים משקפים את החיים והאווירה בישראל בצורה ברורה, מדויקת ואופטימית, עם דגש על התפעלותו מההיבטים השונים של החיים המתחדשים בארץ ישראל. הצילומים הינם עירוב של תיעוד, מחול, ארכיטקטורה, נוף  וילדים , לצד פורטרטים של אישים ידועי שם (ביניהם בן גוריון ומשה שרת) וכן תיעוד חיי הבורגנות התל אביבית, על בתי הקפה, חנויות הספרים, חיי הלילה  ועוד. דגש מיוחד מושם על צילומי הלילה של תל אביב וכן צילומים של  מוצרי תיעוש ברוח הבאוהאוס

מיון תפוזיםצילום לילההאחיות אורנשטיין

הימלרייך הרבה לתעד את  הבורגנות התל אביבית: בתי קפה כמו רוול או שלושת הכושים ברח’ ביאליק, חנויות ספרים, החנות של פורד בבית הדר, חיי הלילה של העיר המתפתחת ועוד. גם צילומי המחול שלו ידועי שם ומתאפיינים בדמויות כמו-פיסוליות, מרחפות באוויר על רקע השמיים או על רקע הים, לצד עבודות על רקע חקלאי, שאינו מתאים אמנם לשפת המחול, אך מופיע כאלמנט ציוני.

חלק מהאוסף כולל גם צילומי ארכיטקטורה ופרסום, בעיקר של בתי חרושת ומוצרי תעשיה. צילומי התעשייה, המבליטים את עוצמת הארץ המתפתחת אותה אהב, מוצגים בתאורה חזקה המבליטה את האובייקטים ואת המבנים וסגנונו הצילומי מדגיש את הניקיון והגאומטריה של האובייקטים.

בנוסף, מוצגים גם צילומי פרחים וקקטוסים, אשר בשלם זכה לפרסום ברחבי העולם, צילומי המעברות של אותם ימים, צילומי ילדים מקיבוץ עין חרוד וצילומי הגנים של תל אביב. הניגוד בין ילדי המעברות, ילדי עין חרוד ותל אביב בולט ומציג פסיפס ארץ ישראלי מדוייק, אור לאותם ימים.

הפורטרטים של אישים יידועי שם, כמו דוד בן גוריון, חיים ויצמן משה שרת  ואחרים מוצגים גם הם בתערוכה, לצד צילומים של נשים יפות, ששמשו את הימלרייך גם לצילומי פרסומת.

סדרת צילומי הלילה של הימלרייך מציגים את רחובותיה של תל אביב הצעירה והצומחת ומזכירים ערים אירופיות כמו מינכן וברלין. צילומיו כמו מפסלים את רחובותיה של העיר בעזרת משחקי התאורה ואין זה מקרה. הימלרייך צמח מתוך עולם התרבות והאמנות הגרמנית  של תחילת המאה ה-20 (אקס’ גרמני)  שעסק רבות בניגודים של אור וצל ובהיבטים הרגשיים והדרמטיים שלהם. בצילומי הלילה של הימלרייך, מתקיימים יחסים דומים בין הלילה הכהה לתאורה העירונית של פנסי הרחוב.

מוזאון פרטי פרסלר
אוצר: קובי כרמי
שעות פתיחת המוזאון : ימים א-ה  17:00  – 10:00
שישי 10:00-14:00

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר